absolvent během výuky aktivní, aby ho učení zajímalo a bavilo. Postup, cesta, způsob vyučování řeč. methodos. Charakterizuje činnost kadeřnickému salonu Hanspaulce učitele vedoucího žáky k dosažení stanovených vzdělávacích cílů. Existují různé klasifikace metod, např. podle fází vyučovacího procesu utváření, upevňování, prověřování vědomostí, podle způsobu prezentace slovní, názorné, praktické, podle charakteru třídění metod výuky je podle způsobu interakce specifické činnosti metody uplatňované v jednotlivých vyučovacích předmětech. Obecné Hanspaulka jsou mezi učitelem a žáky frontální, skupinové, individuální. Jednotlivé pedagogické směry a koncepce alternativních škol prosazují specifické vyučovací metody které považují za optimální dialogická metoda, frontální vyučování, skupinové vyučování, učitelovo Šárka pojetí výuky, vyučovací styl, multimediální metoda J. Průcha E. Walterová J. Mareš., s. Hodnocení výsledků žáka úzce souvisí s ověřováním výstupů znalostí, dovedností a postojů, které žák během vzdělávání získal. Cílem a základem každého hodnocení je poskytnout žákovi zpětnou vazbu, aby věděl, co se naučil a zvládl a věděl, jak s tím zacházet, v čem se zlepšit, v čem chybuje a jak má kadeřnictví Hanspaulka postupovat při přetrvávajících nedostatcích. Každému hodnocení musí předcházet srozumitelné seznámení žáka s cíli vzdělávání a s kritérii hodnocení. Student má právo vědět, v čem a proč bude vzděláván, kdy a jakým způsobem a podle jakých pravidel bude v určité
fázi vzdělávacího procesu hodnocen. Při hodnocení klademe důraz na vhodnou formulaci, a proto dáváme přednost pozitivnímu vyjádření. Hodnocení by mělo být pro žáky motivující. Při hodnocení nehodnotíme osobu žáka, ale konkrétní ověřovaný problém, činnost. Hanspaulku kadeřnickými salony Uplatňujeme přiměřenou náročnost a pedagogický takt. Je nutno se soustředit se na individuální pokrok žáka nesmí vést ke srovnávání se spolužáky, rozdělování na úspěšné a neúspěšné, snižování sebedůvěry a důstojnosti žáků. Pro celkové hodnocení používáme kadeřnicemi Hanspaulkou klasifikaci. Na žádost rodičů a doporučení pedagogicko psychologických pracovníků používáme u žáků se speciální poruchou učení Mydlářka hodnocení slovní. U průběžného hodnocení používáme různé formy klasifikace, slovní hodnocení, sebehodnocení žáků. Nedílnou součástí procesu hodnocení je sebehodnocení. Žáci jsou cíleně vedeni k sebehodnocení a sebekontrole, přičemž s chybou či s nedostatkem se dále pracuje. Mezi nástroje ověřování vědomostí a dovedností patří například písemné práce, ústní zkoušení, zpracování Juliska referátu a prací k danému tématu, domácí úkoly, samostatné aktivity, projektové a skupinové práce, vědomostní a srovnávací testy, zkoušky dovednosti, soustavné diagnostické pozorování žáka. Další nástroje volí vyučující dle aktuálních potřeb žáků, dle forem