neustále rostou a obměňují se, nejvíce změnami prochází vlasy do puberty, mění barvu apod., potom už se příliš nemění. Obnova vlasů je sice pomalá, ale za to nepřetržitá. Vlasy však jako nehty nerostou nepřetržitě, ale mají dobu růstu a dobu klidu. Obrázek č. Diagram obměny vlasu E. Peterka a kol. Vlas dává kadeřníkovi prostor na kreativní tvorbu také, díky svým fyzikálním vlastnostem jako je pevnost, tažnost, pružnost, nasákavost, odolnost proti zevnímu tlaku. Díky tomu můžeme vytvářet různé účesy apod. Obrázek č. Vlasové typy E. Peterka a kol. Tvořivost je chápána jako taková forma lidské činnosti, která přináší něco nového, originálního a současně Křižíkova společensky užitečného. O. Čačka, Dnešní doba sebou přináší mnoho nových vzdělávacích přístupů, které jsou velmi přínosné jak kadeřnictví Křižíkova pro žáky, tak pro učitele. Tvořivost je v kadeřnické profesi velmi důležitým prvkem, který žáky nutí vymýšlet stále nové věci. Novými věcmi rozumíme to, jak řeší zadané úkony v praktickém vyučování. Ať už při barvení, účesové tvorbě aj. musí zapojovat svoji tvořivost. Každý výtvor studenta je originál a představuje řešení problému podle jeho představ. P. Pecina, Obrázek č. Vztah mezi novostí, užitečností a tvořivostí P. Pecina, Projevy tvořivosti Projevování tvořivosti je velmi složitý a dá se říci, že i těžký Florenc proces. To, jak řešíme dané úkony, závisí jak na situaci, tak na momentálním rozpoložení každého jedince. Na rozpoznávání tvořivosti kadeřnictví Křižíkova
existují také různé testy tvořivosti, které mají za úkol zjistit jak rozvinutou tvořivost má zkoumaný jedinec. Svoji tvořivost projevuje