encyklopedické vědomosti v daném oboru. Zkoušející se žáky vede dialog, žáci se mohou vyjadřovat k problematice související se zadanou Výtoň otázkou víceméně volně, vyučující opraví pouze jejich nesprávné výroky. Doplňující otázky zkoušející klade formou konkrétních příkladů, kde žáci uplatní své praktické zkušenosti. Hodnocení podotázek ze světa práce ovlivňuje celkové hodnocení u ústní zkoušky maximálně v rozmezí jednoho klasifikačního stupně. Pokud však žák nezodpoví odbornou část zkoušky a odpoví pouze na podotázku ze světa práce, je hodnocen stupněm nedostatečný. Pro žáky jsou připraveny vhodné podklady, např. ukázka materiálu, obrázky, schémata. Škola tím Karlovo náměstí projevuje svůj ohled k žákům s nižší úrovní komunikačních dovedností, a také žákům, kteří trpí při závěrečné zkoušce zvýšenou trémou. Pokud žák před hodnotící komisí neprokáže znalosti odpovídající minimálnímu počtu bodů, tj. cca znalostí, ústní zkoušku nevykonal. Příklad zadání popište úpravu vlasů dvacátého století vysvětlete složení přípravků, které se v tomto období Výtoni kadeřnickými salony používaly oleje, gely, vosky proč je důležité mít trvalý přehled o tom, co je třeba znát v kadeřnickém oboru, jak a kde se můžete dále vzdělávat Výzkumná část Ve své práci jsem se zaměřila na to, kolik času věnují žáci třetí ročníku přípravě na závěrečné zkoušky, jestli jsou dodatečně informováni ze strany učitelů o závěrečných zkouškách, co si myslí, že jim bude činit největší kadeřnictví Výtoň
potíže a v neposlední řadě jsem zaměřila svůj výzkum také na to, zda se danému oboru žáci chtějí věnovat v praxi a zda si chtějí Karlov doplnit úplné středoškolské studium formou nadstavbového studia. Metody použité v dotazování Dotazník tvoří otázky týkající se Anděl samotné přípravy žáků na závěrečné zkoušky, tj. kolik času a prostoru žáci přípravě věnují, do jaké míry jsou informováni učitelem odborných předmětů, zda se chtějí věnovat vystudovanému oboru v praxi nebo pokračovat ve studiu. Charakteristika dotazníku kadeřnickému salonu Výtoní Dotazníkový výzkum absolvovala třída třetího ročníku oboru kadeřník na již výše zmiňované střední škole. Dotazník byl respondentům podán měsíc před písemnou částí závěrečné zkoušky a průzkumu se zúčastnilo celkem žáků, z toho žákyň a žák. Tento dotazník byl anonymní a žáci ho vyplnili v hodině odborné výcviku, kde jsem byla připravena odpovědět na případné dotazy respondentů. Po vyplnění dotazníku jsem si všechny dotazníky vysbírala, poděkovala žákům za ochotu a vstřícnost při jejich instalatérům Praha 2 Výtoň