a kol, Například pro soutěžní střih je velmi důležité aby se vybraný modelmodelka nebránili jakékoli úpravě. Právě z tohoto důvodu je zcela nezbytné aby se jim velice podrobně vysvětlilo, jakou bude mít finální výtvor podobu. Třeba při stříhání může kadeřník Českomoravská předvést velmi dobrou kadeřnickou práci. Při navrhování soutěžního účesu, střihu, barvy apod. se také musíme zaměřit na tvar obličeje daného modelamodelky. Modelmodelka by měli působit také celkově velmi příjemným dojmem, mít dobrou postavu a správně se pohybovat. Než započne sama soutěž měly by jsme si vybranou kategorii předem vyzkoušet, také je důležité vybrat oblečení a popřípadě vlasové doplňky na doladění celého dojmu, který se také hodnotí. Při kadeřnické soutěži se samozřejmě hodnotí, jaká je náročnost Vysočanská provedení, to jakou použijeme techniku a také se hledí na použití nových prvků. Dozajista využíváme tvořivosti, která je při kadeřnictví Českomoravská kadeřnických úkonech nezbytností a právě tvořivosti se budeme věnovat v další kapitole. L. Polívka a kol, Význam tvořivosti a estetického cítění v kadeřnickém oboru Rozvíjení tvořivosti žáků Kadeřník ve své profesi musí být především tvořivý, aktivní a samostatný. Tvořivostkreativita je pro tento obor velmi důležitá. Správné estetické cítění předchází nesprávným účesům kadeřnictví Českomoravská zákazníků. Kadeřník je vlastně takový poradce zákazníků, měl by být schopen doporučit a navrhnout účes. Správným účesem a barvou
může dobrý kadeřník zamaskovat nedostatky, které zákazník má a naopak vyzvednout a zvýraznit jeho přednosti a podtrhnout tak klientovu osobnost a šarm. Kadeřník proto musí mít ke své práci aktivní přístup. Protože se vkus u každého neustále rozvíjí a tak se postupem Palmovka času zdokonaluje, musíme tomu napomáhat různými odborně zaměřenými přednáškami. Dobrý vkus se ale také zcela jistě podporuje kulturními akcemi, jako jsou například různé výstavy třeba uměleckého zaměření. Každý kulturně umělecký zážitek zanechává v Českomoravské kadeřnickými salony člověku stopy a napomáhá tak utvářet stále lepší jak výtvarné tak i estetické cítění, které pak kadeřník v praxi může velmi dobře využít. Pokud se zmiňujeme o tvořivosti jako důležité součásti kadeřnických výtvorů, musíme také zcela jistě zmínit originalitu, fantazii a představivosti. Originalitu můžeme chápat jako schopnost vytvářet něco nového, nevšedního a dodat tomu originální podtext. Originální tvorba odlišuje daný výtvor od ostatních a dodává mu tak na jedinečnosti, která má charakter fantazie kadeřníka, který je školka montessori Prahou 9 Českomaravskou