stejnorodá práce, která vede k racionálnímu provedení celé pracovní operace. Pracovní úkon má jednoznačně stanovený začátek a konec. Podle charakteru vykonané činnosti a z hlediska jejího obsahu rozdělujeme pracovní úkony na intelektuální a manuální. V úkonech intelektuálních převažuje rozumová činnost, jsou to vědomosti, které je člověk schopen nejen opakovat, ale i prakticky použít. Patří kadeřnictví Satalice jsem například přečtení a porozumění výkresu a technologickému postupu, volba vlastního pracovního postupu. Hovoříme pak o Praha 19 intelektuálních dovednostech. V pracovních úkonech manuálních naopak převažuje činnost senzomotorická smyslová a pohybová. Ke smyslové kadeřnice Satalic složce patří reagování na různé signály optické, akustické, pachové aj Jde především o pozorování jevů v průběhu pracovní činnosti. Pohybovou složkou jsou pracovní pohyby potřebné k provedení dané práce. Kvalifikovaná práce se vyznačuje pouze pohyby nezbytně nutnými, plynule na sebe navazujícími. Vznikají tak manuální dovednosti. Pracovní pohyby se vyznačují třemi základními charakteristikami Nouzov prostorovou směr a dosah pohybu časovou rychlost pohybu energetickou intenzita pohybu Čadílek Stručná statistika SOŠ a SUO Jak již bylo uvedeno výše, učebnu bude využívat více oborů obor kadeřnice a obor kosmetičky. Proto uvádím pro přehlednost statistiku SOŠ a SOU, ze které nejlépe vyplývá stav, tedy počet vyučujících a studentů, kteří by měli učebnu využívat. Požadavky současné pedagogiky v
daných učebních oborech Návaznost učebny na praktickou výuku Moje představa o vhodném využití učebny také vyplývá z faktu, že Chvaly vyučovací hodiny, které žáci stráví na praktickém vyučování je nutné co nejefektivněji využít. V učebně by se měly vystřídat kadeřnicemi Satalice studenti všech tří ročníků. Praktické vyučování prvního ročníku trvá vždy týden po týdnu teoretické výuky. Na praktické výuce každý den v týdnu stráví šest hodin. Ročníky druhý a třetí sedm hodin denně. Studenti druhých a třetích ročníků jsou navíc rozděleni na dvě směny. Protože například u prvních ročníků, které ještě nemají takové zkušenosti s tvorbou účesu je vhodné nejdříve použít tuto učebnu, kde by proběhla výkladová část s názornými ukázkami. Tato výkladová část v učebně by trvala Satalicemi kadeřnictvím například dvě hodiny. Takto poučené studentky by se pak mohli přesunout do dalších učeben pro praktickou výuku, které jsou přímo upraveny