dostatečných informací o profesi, kterou zvažuje. Každý, kdo žáku s výběrem jeho budoucího oboru pomáhá, by těmi informacemi měl Strašnic kadeřnické salony disponovat. Graf č. Kdo žáku pomáhal s výběrem oboru. Zdroj autor Bohužel to bývá výjimkou a informace rádců jsou na podobné úrovni jako žákovy, především jedná li se o jeho kamarády, kteří se do výběru zapojili taktéž, i když v menším měřítku. Z toho je patrno, že se jedinec v tomto vývojovém období dá ovlivnit vrstevníkem. Z grafu č. vyplívá, že si žáci svůj obor vybírali převážně sami. Z důvodu předcházení konfliktů mezi dítětem a rodiči při volbě povolání, není nic lepšího, než ho na daný obor navést a přenechat mu pocit důležitosti, že si obor vybral sám. Dá se předpokládat, že takto to proběhlo ve většině případů, i když žáci uvedli, že si Strašnická obor vybírali sami a to v I tak přiznali, že vliv rodičů je poměrně vysoký. Kosmetička je obor s maturitou, možná proto se zde vliv rodičů vyskytuje ve větším měřítku více než jednou tolik, než u kadeřnic, ale jak už bylo zmiňováno, je možné že výběr oboru kadeřnictví Strašnice samotným žákem může být spíše subjektivní dojem. Informace o škole Informace o škole by měly být jedním ze základních kritérií při Skalka jejím výběru. Vzhledem k tomu že mnoho škol nabízí ke studiu stejné obory, lze si mezi nimi vybrat a kvalita jejich vzdělávání se liší. Ke správnému výběru slouží veškeré informace získané z různých zdrojů, jako je od známých, kamarádů, kteří například školu
znají z vlastní zkušenosti, coby žáci nebo na ni slyšeli reference od třetí osoby. Graf č. Získání informací o škole. Zdroj autor Zborov Uchazeči by se měli snažit před výběrem školy získat o ni co nejvíce informací, z co nejvíce zdrojů. Nespoléhat se pouze na informace dostupné na webových stránkách školy, což dělá nejvíce dotazovaných. Školy se snaží své zájemce co nejvíce informovat o škole, jejich kadeřnictví Strašnice aktivitách, o formě studia, přijímacím řízení, lákají stipendiem, úspěšností žáků v soutěžích, výměnnými pobyty se zahraničními žáky. Zveřejňují veškeré informace, které by mohly ovlivnit rozhodnutí uchazečů přihlásit se na tuto školu. Takto se nechává ovlivňovat nejvíce uchazečů, a až příliš spoléhají na informace pouze z jednoho zdroje. Zřejmě si neuvědomují, že škola je podnikatelský subjekt snažící se získat co nejvíce v závislosti na kapacitě žáků. Informace od známých a ze dne otevřených dveří škol jsou téměř vyrovnané. To, že budou získávány od známých, není překvapivé. Máme li se pro něco rozhodnout, vždy hledáme někoho, strašnické pražské plavání pro děti