chlapců. Z celkového počtu respondentů zkoumaného souboru, byly dívky zastoupeny a chlapci pouze Tak se potvrdila pravdivost této teze. Pohořelcem kadeřnické salony Většina studentů po ukončení oboru nevyužívá dalšího možného studia. Při otázce, která se vyskytovala u studentů ročníku oboru Pohořelec kadeřník konkrétně otázka č. jestli studenti přemýšlí o dalším studiu. Odpovědělo ve velké převaze respondentů, že o dalším studiu nepřemýšlí. Studentů, kteří odpověděli na tuto otázku, že by ve studiu chtěli pokračovat i nadále bylo pouze z dotazovaných. Tímto se nám potvrdila i pravdivost této teze. Naše dvě zadané teze utvrzují také v pravdivosti informace získané prostřednictvím kazuistik respondentů. Mezi těmito respondenty se nacházelo pouze těch, kteří měli dostudovanou maturitu formou nástavbového studia oboru Podnikání. Zbylých dotazovaných se spokojilo s výučním listem získaným při studiu učebního oboru kadeřník a proto se o další studium neucházeli. Dlabačov Závěr Jako budoucí učitelku praktického vyučování oboru Kadeřník, mne velmi zajímá problematika uplatňování se absolventů tohoto oboru po úspěšném ukončení studia na trhu práce. Proto jsem si vybrala jako hlavní cíl šetření této bakalářské práce na základě analýzy a možností na trhu práce zjistit úroveň přípravy studentů učebního oboru Kadeřník a nezaměstnanost v tomto oboru v okrese Břeclav. Výsledkem této práce by mělo být pro uchazeče o studium oboru Kadeřník, ale i pro ostatní čtenáře zjištění kvality přípravy studentů kadeřnickými salony Pohořelec
tohoto oboru a také to, jakou možnost mají uplatnit se v okrese Břeclav. V první polovině, která tvoří teoretickou část bakalářské práce je na základě studia dostupných literárních pramenů charakterizován obor Kadeřník i s jeho historií, jsou zde také objasněny kadeřnici Pohořelce podmínky, které musí uchazeč splňovat, aby byl ke studiu přijat, objasněna je i výuka, která je rozdělena na praktickou a teoretickou kadeřnictví Pohořelec část. Vymezeny jsou zde také pojmy, jako je tvořivost a motivace, které jsou při výkonu kadeřnické praxe nezbytnou součástí. V druhé části bakalářské práce probíhá šetření dané problematiky za pomoci dotazníkového šetření a kazuistik. Tato práce obsahuje dotazníky Střešovičky dva, první byl určen ročníku a druhý byl pro ročník oboru Kadeřník. Z odpovědí respondentů a to převážně z otázek otevřeného charakteru jsem se dozvěděla mnoho cenných i zajímavých informací a to jak z hlediska osobního, tak i pedagogického. Tyto informace jsou zcela jistě velmi přínosné a uplatnitelné v mém budoucím povolání učitele praktického vyučování. Díky odpovědím, můžu ve své budoucí práci zkvalitnit výuku svých studentů, samozřejmě v rámci možností, v co nejvíce odpovídajícímu modelu jejich představ o průběhu pohořeleckou pražskou půjčovnám dodávkách