života, využijí možnosti dalšího vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých je v mnohém stejné, jako vzdělávání dětí a kadeřnice Střešovičkám mládeže. Přesto má své zvláštnosti, které je nutné respektovat. Nejčastější formou ve vzdělávání dospělých jsou rekvalifikační kurzy. Rekvalifikační kurz pro obor kadeřník trvá zpravidla jeden školní rok. Absolventi se musí naučit vše potřebné a nezbytné k tomu, Střešovičky aby po skončení kurzu mohli začít samostatně pracovat jako profesionální kadeřníci. Já sama jsem jeden takový kurz absolvovala a po ukončení kurzu skutečně hned začala podnikat a následně i učit kadeřnice na střední škole. Po mnohaleté zkušenosti jsem dospěla k kadeřnictví Střešovičky závěru, že jsem se tehdy na kurzu naučila kadeřnické základy a skutečným profesionálem v oboru jsem se stala až po absolvování dalších Pohořelec školení v zahraničí i u nás a také praxí. Cílem mé diplomové práce je vytvořit vlastní inovovaný návrh vzdělávacího plánu pro uchazeče rekvalifikačních kurzů obor kadeřník tak, aby splňoval požadavky MŠMT a současně obsahoval vše, co současný profesionální kadeřník potřebuje umět a znát ve své práci. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je z důvodu lepší orientace a postupného seznámení s problematikou členěna na dvě hlavní části oblast samotného významu oboru kadeřník, napíši profil absolventa oboru kadeřník, jaký je vzdělávací cíl oboru kadeřník a vysvětlím doporučený postup pro tvorbu učebních osnov. Ve druhé
části se pokusím shrnout specifika v oblasti vzdělávání dospělých, zaměřím se na poznatky důležité pro rekvalifikační kurz oboru Dlabačov kadeřník, organizaci rekvalifikačního kurzu, na metody a formy výuky. Pro přehlednost a srozumitelnost práce uvedu a vysvětlím některé pojmy, které jsou nezbytnou součástí kompletního vzdělávacího plánu. Úkolem praktické části mé diplomové práce je provést průzkum za půjčoven dodávkami Prahou 6 Střešovičkami