kadeřnické služby. Materiály V materiálech se žáci seznámí s chemií a technologií, působením materiálů na vlasy a pokožku. Žáci Bílá Hora mají přehled o vývoji vlasu a jeho složení. Znají složení odbarvovacího, barvícího a preparačního prostředku. Naučí se vhodně Ruzyně kadeřnickými salony skladovat chemikálie, které používají ve svém oboru. Naučí se dodržovat BOZP. Výtvarná výchova Výtvarná výchova učí žáky kreslení, náčrtů vlasů, účesů. Naučí dobrým kreslířským dovednostem, zpracovat dámské, pánské, dětské a historické kresby. Zdravověda Zdravověda žáky učí základy zdravovědy, kde se seznámí s kožními chorobami, choroby vlasové pokožky. Žáci znají anatomii těla, pečovat o osobní hygienu, správnou životosprávu a znají základní kožní choroby. Psychologie Psychologie poskytuje základy psychologie, Praha 17 vývojové psychologie, sociální psychologie, psychologie práce. Žáci umí řešit problémové situace, situace slušného chování. Jednotné zadání závěrečných zkoušek Od roku se jednotné zadání vytvářelo a ověřovalo v projektu Kvalita I, řízeném MŠMT. V tomto projektu kadeřnictví Ruzyně závěrečné zkoušky obstarával Národní ústav odborného vzdělávání. Od roku navázal projekt Nová závěrečná zkouška. Ze začátku pro jednotné zadání měli pouze školy, které se sami přihlásily. Od roku je zadání dostupné všem školám. Jednotné zadání závěrečných zkoušek bude v následujících letech povinné ve všech učebních oborech. Cílem jednotného zadání závěrečných zkoušek prozatím není
povinné. Pokud se školy přihlásí, umožňuje jim se postupně připravovat na nové závěrečné zkoušky. O přihlášení na nové Blatiny závěrečné zkoušky rozhoduje ředitel školy. Projekt řídí ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním kadeřnický salon Ruzyní ústavem pro vzdělávání a přispívá na něj Evropský sociální fond. Zadání jsou uložena na webovém portálu. Přístup získá ředitel školy. Jednotné zadání je celkem pro oborů kategorie H a pro oborů kategorie E. Školy využívají jednotné zadání, neboť si mohou Vypich vyzkoušet, na jaké úrovni jsou v jejich oboru. Jednotné zadání skládají pedagogové daných oborů. Žáci se přesvědčí, jak jsou připraveni. Učitelé nemusí připravovat závěrečné zkoušky sami. Jednotného zadání se má dosáhnout, aby zkouška byla v daném oboru na kadeřnictví Ruzyně různých školách stejně srovnatelná a náročná. Dokud učitelé sestavovali závěrečné zkoušky sami, tak na každé škole nastává rozdíl úrovně. Přístup k zadání závěrečné zkoušky má obvykle ředitel školy, který má přístupné údaje do systému uživatelské