Učební osnova je Normativní pedagogický dokument, stanovující cíle, vymezující obsah, rozsah, posloupnost a distribuci učiva vyučovacích předmětů do jednotlivých ročníků a časových úseků. Naznačuje základní metody, organizační formy a postupy. Tradičně vypracovávaný kadeřnickými salony Červený vrch izolovaně pro jednotlivé předměty jako program vyučování určený učiteli. Průcha, s. Dle Kašparové je Učební osnova pedagogický dokument, který vymezuje didaktickou koncepci vzdělávání jednotlivých vyučovacích předmětů. Koncepce vychází z profilu absolventa ŠVP a Červený vrch z kurikulárních rámců RVP. Kašparová, s. Části učební osnovy rekvalifikačního kurzu a vyučovacího předmětu Dle metodiky tvorby ŠVP Kašparová, J., je důležité zachovat následující části název školy a ŠVP, název předmětu a hodinovou dotaci, platnost učební osnovy kadeřnictví Červený vrch pojetí vyučovacího předmětu tvoříme ho jako první rozpis učiva a výsledků vzdělávání Koncept vyučovacího předmětu má dle metodiky tvorby ŠVP tyto části obecný cíl vyučovacího předmětu, charakteristiku učiva cíle vzdělávání v oblasti citů, postojů, hodnot a preferencí výukové strategie pojetí výuky hodnocení výsledků žáků popis přínosu předmětu k rozvoji klíčových kompetencí a aplikaci průřezových témat Kašparová, J., Obecný cíl vzdělávacího programu musí obsahovat srozumitelně vyjádřené funkce, a pak může plnit Petřiny své poslání, což znamená, že je zřejmé, z jakého důvodu je předmět do programu zařazen a jak se podílí na profilu absolventa.
Charakteristika učiva stručně seznamuje s tím, z jakých hlavních částí se učivo skládá, případně na jakém principu bylo vybráno, a Jenerálka jak souvisí s učivem v RVP. Kašparová, s. Rovněž říká, které učivo se bude probírat jinak než přímo ve výuce. Jsou tím myšleny Na Bateriích exkurze, besedy, kurzy aj. Při vytváření vzdělávacího programu je třeba si uvědomit, pro koho je vytvářen, jaká bude skupina červenovršská pražská hlídají dětem