si studenti osvojovali a aktivně používali senzomotorické činnosti, které tvoří podstatu odborného výcviku. Při samostatné činnosti žák také do práce zapojuje své intelektuální činnosti. M. Čadílek, P. Stejskalová, Pedagog musí plnit funkci jak pedagogickou, tak pro žáky velmi motivační. Měl by žáky vést k samostatné činnosti, kterou dozajista doprovází ve velkém kreativita a motivovat je tak, aby na sobě kadeřnickému salonu Kolbenovu studenti stále pracovali a lehce překonávali překážky. Pro žáky by mělo být vyučování natolik zajímavé, aby v nich vzbuzovalo velký Kolbenova zájem o obor a pocit stále se zdokonalovat. Pokud žáka nenadchneme, roste v něm pasivita a nezájem o daný obor. Učitel musí v odborném výcviku také brát ohled na své studenty a to především v jejich schopnostech a volit vyučovací tempo tak aby žákům učení se novému učivu nečinilo problémy. Problémům, které mohou nastat při osvojování učiva předejdeme tak, že si správně zadáme cíle, metody a Klíčov prostředky. Učivo musíme sestavit tak, aby plynule přecházelo od těch nejjednodušších témat po ty opravdu složité. Učitel by měl také ve velké míře rozvíjet u žáků jejich fantazii a kreativitu. Kadeřník při vykonávání své profese musí mít mimo jiné velkou kadeřnicemi Kolbenovy představivost a fantazii a to jak při vytváření různých náročných účesů, tak třeba i při barvení vlasů apod. Při vytváření kadeřnických úkolů napomáhají k lepšímu efektu kadeřníkovi různé nástroje, nářadí aj. Učitel odborného výcviku musí zapojit do
práce žáky nejen tím, že používají zrakové vnímání, ale dobrý kadeřník při své profesi zapojuje také hmat například při správné kadeřnictví Kolbenova diagnóze vlasů apod. Student na sobě musí neustále pracovat a zdokonalovat své schopnosti tím, že je neustále bude procvičovat a obohacovat novými poznatky, jedině tak si učivo dobře osvojí a upevní. V odborném výcviku musíme také věnovat dostatek času učivu, které potřebuje Vysočanská ke svému vykonání speciální pomůcky, bez těchto pomůcek studenti nemohou danou látku procvičovat doma. M. Čadílek, P. Stejskalová, Pokud mluvíme o motivaci žáka oboru Kadeřník, jejich motivací dozajista je stát se kadeřníkem a pokud možno tím nejlepším, z tohoto důvodu se kolbenovskou pražskou jazykovým školám