POZNATKY V loňském roce jsem se zúčastnila závěrečných praktických zkoušek v oboru kadeřník kadeřnice jako člen zkušební komise. Pro Pacov praktickou zkoušku bylo přesně stanoveno datum, hodina a jmenovitý rozpis žákyň. Při hodnocení praktických zkoušek bylo použito klasifikačních stupňů stupeň výborný asi u žáků, stupeň chvalitebný asi u žáků, stupeň dobrý asi u žáků, stupeň dostatečný nebyl při klasifikaci použit stupeň nedostatečný jen u jedné žákyně Při praktické zkoušce byl největším zpestřením úkol, kdy kadeřnický salon Křenice žákyně na základě vlastní fantazie vytvářely kreativní denní účesy, plné barev. Využívali tak vědomostí a dovedností získaných na Březí kadeřnické soutěži a seminárních kurzech. Největší důraz se klade na splnění profilu absolventa a jeho klíčových dovedností. Mohu říci, že žáci byli poměrně dobře připraveni nejen po stránce získaných dovedností a návyků, ale také po stránce dodržování bezpečnostních a hygienických předpisů v rámci svého oboru. Převratný pokrok v technice prováděných úkonů a kultuře sebou nese časté změny módních trendů. Proto po vyučení musí žáci počítat s tím, že se z nich nestávají okamžitě univerzální pracovníci, ale Křenicích kadeřnickému salonu kadeřníci a kadeřnice s nutností dalšího sebevzdělávání a přizpůsobování se společnosti. V opačném případě jim dnešní náročná společnost nedá šanci na uplatnění EMPIRICKÁ ČÁST Cíl mého výzkumu Cílem mé práce bylo navržení a vypracování modelu závěrečných
zkoušek oboru kadeřník kadeřnice. Svým výzkumem jsem chtěla zjistit kolik času a prostoru chtějí žáci věnovat přípravě na Radošovice závěrečné zkoušky. Metody použité ve výzkumu Dotazník je tvořen souhrnem otázek, které jsou zaměřeny nejen na informovanost žáků o závěrečných zkouškách, ale i na to, kolik času a prostoru chtějí žáci věnovat přípravě ke zkouškám. Získaný materiál jsem školách jazykových Prahou východ Křenicemi