formování jejich vůle pracovat bezpečně, rozvíjení schopností a dovedností žáků tak, aby byly zárukou práce nejen kvalitní, výkonné, ale i bezpečné získávání trvalého zájmu žáků o své vlastní zdraví a zdraví svých spolupracovníků O aktivizaci zájmů žáků o Cyrilov zlepšování bezpečnostních podmínek na pracovišti Při výchově k bezpečné práci u žáků vycházíme ze známé skutečnosti, že dobré kadeřnictvím Zelenčí vlastnosti vytvořené a upevněné u mladistvého, ve věku dospívání, se stávají z velké části trvalými vlastnostmi i ve věku dospělosti např. smysl pro pořádek, sebekázeň, pravdomluvnost. Totéž se týká formování pracovních, bezpečnostních a hygienických návyků. Vyučovací metody Vyučovacími metodami rozumíme postup cílevědomého jednání učitele odborného výcviku, který organizuje způsob výuky. Praha 20 Nejčastější využívané metody v odborném výcviku O instruktáž je základní činnost učitele odborného výcviku, při kterém využíváme slovní, pozorovací a pracovní metody. O úvodní instruktáž je nejnáročnější, zařazuje se na začátku nového tématického celku. Využíváme výkladu, besedy, ukázek prací a hotových výrobků O průběžná instruktáž zařazujeme ji v průběhu dne, jejím úkolem je Zelenči kadeřnicemi odstranit chyby vyskytující u žáků při jednotlivých pracovních úkonech O závěrečná instruktáž obsahuje souhrnné opakování uceleného učiva O inscenační metody O Simulační O Diskusní O Komplexní výukové metody O praktické metody žáci se zde učí samostatnosti,
pracovitosti, odpovědnosti a dochází k uchovávání nových poznatků v paměti Formy výuky Formou výuky rozumíme uspořádání podmínek a prostředků za kterých výuka v odborném výcviku probíhá. V odborném výcviku oboru kadeřník využíváme nejčastěji skupinovou nebo kombinovanou výuku. Forma výuky je ovlivněna daným tématem a počtem žáků. Příprava závěrečných zkoušek Organizace závěrečné Chvaly zkoušky pro obor H Kadeřník kadeřnice Závěrečná zkouška je komplexní odborná zkouška, jejím účelem je zjistit, jak si žáci osvojili dovednosti a vědomosti v rozsahu učiva stanoveného učebními plány a učebními osnovami učebních oborů a prověřit jejich připravenost pro výkon povolání. Závěrečné zkoušky odborných učilišť se konají podle zákona č. Sb.a vyhlášky MŠMT č. o ukončování vzdělání ve středních školách závěrečnou zkouškou. Současné pojetí závěrečné zkoušky V dnešní době se velmi často vedou diskuse nad závěrečnými zkouškami, nad jejich průběhem a nad spoluprácí škol při tvorbě témat pro závěrečné zkoušky. Tyto diskuse se dají kadeřnictví Zeleneč shrnout do stručné SWOT analýzy Klady současného pojetí O jednoduchý způsob hodnocení O jednoduchost v zadávání z hlediska organizace kadeřnici Zeleneč provádějících závěrečných zkoušek O operativnost při přípravě i zadávání úloh O přizpůsobení se místním požadavkům na cvič dítětem v Praze východ Zelenči