není správné. Žáci by měli vyvíjet nějakou aktivitu. Tudíž občasné zpracování učebního textu není pro žáky na škodu. V tomto případě bych si dovolila nesouhlasit s respondenty kteří uvádějí, že nenechávají žáky opisovat text z učebnice. V praktickém Barrandov vyučování je učivo, které nelze žákům jinak zprostředkovat, než přepsáním různé poměrové tabulky, které slouží při míchání vlasových barev. respondentů uvádí, že nechávají text opisovat a jen někdy. Tabulka č. Překreslování obrázků do sešitu Překreslování obrázků Absolutní četnost Relativní četnost Graf č. Překreslování obrázků do sešitu respondentů uvádí, že nenechává žáky kadeřnický salon Hlubočepy překreslovat obrázky do sešitu. Dovolím si opět nesouhlasit s tímto názorem. Jak jsem již zmiňovala v předešlé otázce, je učivo, které jinak nelze žákům zprostředkovat. V mém oboru by se například jednalo o překreslování obrázku rozdělení vlasových partií při Klukovice stříhání. Ale jsou i jiné obory např. technické, kde se bez obrazové dokumentace nelze vyučovat a naučit. respondentů uvádí, že nechávají překreslovat žáky obrázky do sešitu a respondentů jen někdy. Otázka č. K výuce používáte předem vypracované přípravy a. Ano b. Ne c. Někdy Tabulka č. Vypracované přípravy Vypracované přípravy Graf č. Vypracované přípravy Jako součást učitelské profese je kadeřnické salony Hlubočep nejen zprostředkovat učivo žáků, ale též se na výuku připravit. Zpracování příprav do výuky je tedy jedna z důležitých činností
učitele. Přípravy slouží k organizované výuce, učitel se zpracovanou přípravou řídí a umožní mu bez obtíží plnit výukové cíle. Dle mého názoru na tuto otázku měli všichni respondenti odpovědět kladně. Přípravy si zpracovává pouze respondentů, nezpracovává a nepoužívá přípravy a respondentů uvádí, že pouze někdy při určitých tématech používají přípravu. Otázka č. Po realizaci exkurze necháváte žákům zpracovat zápis a. Ano b. Ne c. Někdy Tabulka č. Zpracování zápisu z exkurze Zpracování zápisu z exkurze Graf č. kadeřnictví Hlubočepy Zpracování zápisu z exkurze Cílem této otázky bylo zjistit, zda po realizaci exkurze nechávají učitelé zpracovat žáky zápis o průběhu Zlíchov exkurze. Učitel si na základě tohoto zápisu ověří, jaký přínos pro žáky exkurze měla, zda si odnesli cenné poznatky, které dále půjčovnami dodávkou Praha 5 Hlubočepy