je systematicky se něčemu učit, vzdělávat se a rozvíjet tak svůj vlastní potenciál. Vzdělávání tedy není příprava na život, ale jeho Podbaba součást neustále život doprovází, je dokonce předpokladem skutečného lidského uvědomělého života. Člověk se totiž neučí jen pro vzdálenou budoucnost, ale také skrze současnost. To platí v dětství a ještě více v dospělosti. Oblast vzdělávání dospělých se postupně stala samostatnou vědní disciplínou pojmenovanou andragogika. Dospělý není v andragogice většinou oddělen od svých rolí v Baba pracovním, osobním a společenském životě, není tedy postaven pouze do role žáka. Vzdělávání dospělým pomáhá zvládat nároky života a pomáhá rozvíjet a zdokonalovat osobnost. Andragogika je vědou o vzdělávání dospělých, která respektuje specifika dospělého s ohledem na jeho psychický, fyzický a sociální stav zabývá se působením pedagogických zákonitostí na dospělého jedince formuluje zákonitosti a kadeřnicemi Podbabě principy pro vzdělávání dospělých řeší didaktické metody a formy vzdělávání dospělého a jejich dopady na rozvoj člověka zabývá se efektivitou učení dospělého. Projekt ESF, a. Jedním z důvodů zrodu nové vědní disciplíny, andragogiky jako samostatné vědní disciplíny, byl sociální zájem o nové druhy znalostí a kvalifikací. Od vzdělávání dospělých se očekává určitý přínos pro stabilizaci nebo rozvoj společnosti. Tento přínos se označuje jako funkce vzdělávání dospělých. Těmito funkcemi se zabývá především sociologie, kadeřnictví Podbaba
specifický pohled vyvinuly i ekonomické vědy. Beneš, M., s V Memorandu o celoživotním učení je uvedeno Celoživotní učení již není