části bakalářské práce jsou analyzovány odborné prameny týkající se společenského významu oboru kadeřník a vzdělávání žáků v kadeřnickému salonu Juliskou tomto oboru, významu oboru kadeřník v minulosti a v dnešní době pojetím a vzdělávacími cíli oboru, vyučovacími metodami, důležitostí tvořivosti a estetického cítění, motivací žáka. Praktická část na základě výzkumného šetření obsahuje analýzu dotazníků, které Julisky kadeřnictvím byly předloženy respondentům a ročníku oboru Kadeřník. Tento dotazník měl za úkol poukázat na přípravu studentů učebního oboru Juliska Kadeřník. Součástí je také kazuistika, díky níž jsme získali informace o nezaměstnanosti kadeřníků v okrese Břeclav. Výsledky kazuistiky i obou dotazníků jsou znázorněny pro lepší přehlednost také v grafech. Přílohovou část tvoří informace o nezaměstnanosti a možnosti rekvalifikačních kurzů. Pracuji jako učitelka odborného výcviku oboru Kadeřník na Středním odborném učilišti ve Znojmě již osmým rokem. Zvolila jsem si toto téma závěrečné práce Příprava a realizace závěrečných zkoušek v oboru Kadeřník. Již jsem měla možnost posuzovat přípravu, realizaci i celkový průběh zkoušek několikátým rokem. Z pohledu učitelky i ze strany studentky, neboť jsem se Baba na stejné škole již před několika lety vyučila ve stejném oboru a následně studovala v nástavbovém studiu Vlasová kosmetika. Cíl mé závěrečné práce je hlouběji zaměřen na závěrečné zkoušky. Téma je velice aktuální a zajímavé, budu se zabývat v této práci Novou
závěrečnou zkouškou pro učební obory a její realizaci ve školách. V kapitolách rozvedu pro obor Kadeřník písemnou, praktickou a ústní zkoušku, vypracování samostatné odborné práce a přípravu žáků na její úspěšné zvládnutí. Uvedu zde nové prvky v jednotném zadání kadeřnictví Juliska závěrečných zkoušek. Závěrečné zkoušky prochází velkým vývojem a je znatelný rozdíl v obsahu, náročnosti i v celkovém průběhu Hanspaulka zkoušek. Naše škola se nachází na kraji města Znojma. Škola je zapojena do projektu státní závěrečné zkoušky již několikátým rokem. kadeřnické salony Julisce Závěrečná zkouška pro obor Kadeřník se koná v prostorách této školy a ve školní kadeřnické provozovně. Kadeřnická provozovna, kam studenti dochází na odborný výcvik, je součástí školy. Zpřístupněna je veřejnosti z přízemní části parkoviště. Od druhého ročníku mají žáci možnost navštěvovat kromě školní provozovny i některá smluvní kadeřnické pracoviště ve Znojmě i v jeho okolí. III. O ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠCE O projektu jednotného zadání závěrečných zkoušek Nová závěrečná zkouška by se měla stát podle Šárka ministerstva školství standardní součástí systému odborného vzdělávání. Reformu závěrečných zkoušek má na starosti Národní ústav pro vzdělávání v rámci projektu Nová závěrečná zkouška. Od roku je vyvíjena v rámci systémového projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy financovaná Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Jednotné zadání závěrečných plavání s dětmi Praha 6 Juliska