k dispozici. Jak už v teoretickém, tak v praktickém vyučování. Jsem si jistá, že tyto podmínky ovlivňovali nepřímo i mé studijní výsledky. Proto se domnívám, že zajištění kvalitních výukových materiálů je velmi důležitou podmínkou, pro dobré fungování výchovně vzdělávacího procesu a pro následné dosažení jeho cílů. Pomocí mé bakalářské práce, chci poukázat, na velmi malé procento Praha 12 výukových materiálů, které slouží přímo učitelům praktického vyučování. Je sice mnoho kadeřnických knih, ale jejich zpracování není vhodné pro výuku praktického vyučování. Další nevýhodou, již zpracovaných materiálů je jejich neucelenost. Proto jsem vytvořila kvalitní výukový i pomocný materiál pro výuku na praktickém vyučování oboru kadeřník. V první, tedy teoretické části, mé kadeřnictvím Ohrobci bakalářské práce se věnuji kadeřnickému oboru vůbec. Jeho celkové charakteristice, což obsahuje i historii oboru a faktory ovlivňující kadeřnictví Ohrobec výběr tohoto povolání. Dále jsem se zaměřila přímo na učební obor kadeřnice. V této části jsem připomněla veškeré požadavky kladené na žáka. Je zde zařazen profil absolventa, jeho zdravotní způsobilost, organizace a ukončení studia. Dále se věnuji osobnosti učitele, jeho úloze v praktickém vyučování a jeho přípravě na vyučování. Popisuji zde obsah a průběh praktického vyučování. Na závěr jsem se zaměřila na hlavní složky praktického vyučování a bezpečnost práce. V druhé, praktické části se věnuji všem úkonům, Praha 16
které jsou potřebné ke správnému provedení Barvení vlasů. Jsou zde zpracovány veškeré informace a poznatky od historie barvení, přes kadeřnickému salonu Ohrobec diagnózu a složení vlasu, pomůcky potřebné k barvení vlasů a samotný technologický postup. Dále pokračuji postupy regenerace vlasů a Lahovičky konečné úpravy vlasů po barvení. Cílem mé práce tedy bylo zpracovat nový výukový a pomocný materiál, který bude celkově zahrnovat veškeré informace o barvení vlasů. Dále jsem, v mém výzkumném šetření zjistila, jak jsou žáci spokojeni s výukovými materiály zejména v praktickém vyučování. A jak jsou žáci spokojeni s celkovou výukou na praktickém vyučování. Domnívám se, že pokud budou mít žáci i učitelé dobré a kvalitní materiály pro výuku, bude je zmiňovaný obor více bavit, a poznatky zde získané budou moci lépe vstřebat a následně i používat. I. Teoretická část Charakteristika oboru kadeřník Obor kadeřník řadíme v odvětví národního hospodářství do