výuky, tak aby byl správně dosažen stanovený cíl. Příprava učitele se může dělit na perspektivní dlouhodobou, a aktuální bezprostřední. Perspektivní dlouhodobá Vypracování tematického plánu rozvržení učiva do tematických celků, časové rozčlenění do kadeřnice Psárech celého školního roku, nebo do pololetí. Vytváří se podle osnov pro daný obor. Určují se zde dlouhodobé vyučovací cíle. Příprava výukových prací Aktuální bezprostřední Jedná se o přípravu na jednotlivé učební dny. Vychází z perspektivní přípravy. Čím je dokonaleji zpracovaná perspektivní příprava, tím kratší čas učiteli zabere aktuální příprava. Zde se určují výukové cíle aktuálního vyučovacího dne, materiální pomůcky atd. Hlavním cílem přípravy je promyšlení metod a postupů k dosažení stanovených cílů. Na základě teoretických poznatků i praktických zkušeností se doporučuje rozvrhnout přípravu na vyučování dvojfázově, tj. realizovat perspektivní a aktuální přípravu na vyučování. Maňák J., Hlavní složky praktického vyučování Mezi hlavní složky praktického vyučování patří tři základní činitelé, bez kterých by se nemohl realizovat výchovně vzdělávací proces, jak v teoretické, Psárům kadeřnické salony tak v praktickém vyučování. Patří sem cíle, obsah a prostředky praktického vyučování. Cíle praktického vyučování Za cíl se považuje Kocanda představa, čeho by mělo být dosáhnuto na konci výchovně vzdělávacího procesu. Je velmi důležité rozpracovat si hlavní cíl do soustavy Zdiměřice
dílčích cílů, podle kterých pak učitel praktického vyučování postupuje. K určení správného cíle musíme znát především profil absolventa a učební osnovy. Cíle dělíme Podle míry obecnosti Cíle obecné jsou určovány z celkového školství a z jednotlivých typů škol Osnice určované zákonnými normami. Cíle zvláštní cíle jednotlivých oborů, předmětů a praktického vyučování. Podle stupně vzdělání Sestavují se podle toho, na jak dlouhou dobu jsou určovány. Podle časového rozmezí. Jsou to například cíle za první ročník, druhý ročník, třetí ročník atd Podle obsahového zaměření Cíle vzdělávací určují nám jaké dovednosti v praktickém vyučování by žáci kadeřnictví Psáry měli dosáhnout. Výsledkem jsou získané, vědomosti, dovednosti a návyky. Cíle informativní výchovné jsou odrazem rozvoje osobnosti žáků.