Princip emocionálnosti a jednotnost výchovného působení Metody odborného výcviku vyučovací metoda O Souhrn organizačních forem O Řídí učení žáků a vede k dosažení cílů Využití metod O Výklad O Popis O Demonstrace O Exkurze O Instruktáž O Simulační O Problémová O Inscenační Organizační formy O Uspořádání podmínek a prostředků, ve kterých výuka probíhá, formy odborného výcviku místo výuky, Výhledy způsob výuky a vyučovací den. Hodnocení v odborném výcviku O Metody poznávání ústní, písemné zkoušení a didaktický test O Hodnocení má dva cíle zjištění úrovně vědomosti a dovedností sledování vývoje osobnosti pod vlivem výchovy O Kriteria hodnocení odbornost, kvalita práce a rychlost práce Exkurze O Je to názorné seznámení učňů s technologií procesu a způsoby pozorování konkrétních jevů práce, kadeřnictví Únětice vztahy mezi pracovníky, pracovní prostředí, ekonomické požadavky. Organizuje se k motivaci učňů na začátku tématu, k doplnění učiva a rozšíření znalostí po pobraném tématickém celku. O Části exkurze příprava a stanovení cíle realizační max. dvě hodiny závěrečná Únětice kadeřnické salony shrnutí poznatků Příprava učitele odborného výcviku na vyučování O Forma a rozsah není předepsaný, je však nezbytnou a důležitou Budovec součástí výchovně vzdělávací práce. O Hlavní cílem je promyšlení metod a postupu k dosažení cíle. O Přípravu dělíme na dlouhodobou a aktuální. Hospitace v odborném výcviku O Odhaluje nedostatky nebo naopak klady. O Základní funkcí je získání informací o úrovni
výchovně vzdělávací práce a výsledcích práce. O Dělíme podle druhu, formy a fáze Materiální prostředky O patří sem zařízení a kadeřnickými salony Úněticích předměty, které svou didaktickou funkcí pomáhají efektivně osvojovat učivo. Dělíme je na výrobní a didaktické prostředky O k výrobním půjčovnám dodávkách nedaleko Prahy západ Únětic