je práce nedílnou součástí života a proto, co děláme je důležité. Nejen to, že podle toho jakou práci vykonáváme, nás společensky Lahovičky zařazuje, ale díky práci získáme finanční odměnu a můžeme tak uspokojit své životní potřeby. Každému přeji, aby byl v práci spokojený a nenavštěvoval ji pouze z důvodu výdělku, i když je mi jasné, že je to v mnoha případech nereálné. Anotace Bakalářská Komořanům kadeřnickému salonu práce je rozdělena na dvě části. V první části popisuji proces vyučování, osobnost učitele, motivaci žáků a nejdůležitější dokumenty související s výukou, se kterými se začínající učitel setká. Dále se v bakalářské práci zabývám výukovými metodami, které se dají běžně využít v praktickém vyučovaní na střední odborné škole. Vyučovací metody jsou doplněny o konkrétní návrhy příkladů využití. V závěru první části je rozpracován jeden učební den. V druhé části je zpracován průzkum. Cílem průzkumu bylo Praha 12 zjistit, jaké vyučovací metody běžně používají učitelé praktického vyučování. Zda znají aktivizující metody a zařazují je do kadeřnictví Komořany výuky. Téma bakalářské práce jsem volila na základě osobní zkušenosti. Jako začínající pedagog bez patřičné kvalifikace a praxe jsem byla přijata na místo učitelky praktického vyučování oboru kadeřnice. Tehdejší pan vedoucí úseku praktického vyučování se neobtěžoval mě seznámit se základními činnostmi učitele, s učebními dokumenty, které se při výuce používají a celkovým průběhem
učebního dne. Jako začínající pedagog bez patřičných vědomostí a zkušeností jsem prožívala těžké chvíle. Předstoupit před žáky kadeřnictvím Komořanech bez patřičné přípravy a organizace dne bylo velmi odvážné. Žáci samozřejmě této situace využívali a zkoušeli na mě různé podfuky v kadeřnictví Komořany podobě dřívějších odchodů z výuky, nepřipravenost pracovních pomůcek či oděvu a celkové nekázně a disciplíně při výuce. Každý