specifické aktivity, které jsou pro člověka jednou ze základních činností. Vedle práce a učení je to svobodně volená aktivita, která má kadeřnictví Michle hodnotu v sama sobě. Žákovi přináší uspokojení a možnost seberealizace. Didaktická hra musí mít vymezený cíl, aby přispívala k rozvoji kognitivních, kreativních, sociálních kompetencí žáka. Pro učitele jsou hry prospěšné, jednak slouží k odlehčení výuky, podporují aktivitu, samostatnost, motivují žáky a rozvíjí celou osobnost. Tím se vytváří pevnější vazba mezi učitelem a žákem. K začlenění hry do výuky je důležitá metodická příprava Vytyčení cílů hry ujasnění důvodů pro volbu konkrétní hry Připravenost žáků potřebné kadeřnickými salony Michli vědomosti, dovednosti Upřesnění pravidel hry Zajištění vhodného místa Příprava pomůcek, rekvizit Rozvrh průběhu hry časový limit Způsob hodnocení Pomocí didaktických her učitel plní výukové cíle, které jsou zaměřené na opakování a procvičování učiva. Zařazení her do výuky tedy žáky odvede od stereotypu, aktivizuje je. Záleží na zájmu pedagoga, kterou hru zvolí a jaké další modifikace her si pro žáky připraví. Jednotlivé příklady her kartičky žákům jsou rozdány kartičky, na každé je popsána činnost, která se provádí v kadeřnictví. Žáci musí kartičky složit tak, aby vytvořil správný postup. Např. trvalá diagnóza vlasů, mytí, vyrovnání Kačerov struktury, příprava pomůcek a materiálu, natáčení, kvíz slouží převážně k opakování. Otázky může vymýšlet učitel nebo Budějovická
jednotlivé skupiny mezi sebou. Opět záleží jaká pravidla se dohodnou. Může se například dívat do poznámek, odečítat za nesprávnou odpověď bod, aj. Kvíz může být i písemný, kdy jsou otázky z určitého tématu a odpověď je výběrem ze tří Přesmyčka Rozlušti