žák zažil, tím je ochotnější se pouštět do náročnějších úkolů i za cenu, že bude neúspěšný. Naopak žák, který často zažívá neúspěch, je nemotivován a do úkolů se nepouští, jelikož předpokládá opět neúspěch. Učitel by měl tyto žáky více motivovat a poskytnout jim pomoc, aby také mohli zažít úspěch. Zájem Motivace k učení projeví u žáka zájem o učení. Zájem se dá u žáka získat, není vrozený. Zájem u žáka projevíme např. přiblížením učiva k životu žáků, co je jim blízké, jejich zážitky, výroky. Dále kadeřnické salony Libuší učitel může své hodiny oživit neobvyklými pomůckami, prací s hlasem, aj. Zájem tedy vzbudíme u žáků svojí originalitou. Znalost Praha 12 výsledků vlastní práce Žák musí vědět, jak si počíná při výkonu. Pokud zjistí, že daný výkon provádí dobře, je důležité ho i nadále motivovat a žák je schopný výkon ještě zlepšit. Naopak pokud žák neví jaký výsledek má jeho práce, je nemotivován. Při hodnocení je lepší žáka hodnotit slovně. Vnitřní a vnější motivace Vnitřní motivaci by měl mít každý žák v sobě. Je to touha Roztyly dělat něco pro sebe, co ho baví, touha po nových informacích, např. koníčky, sport. Při vnější motivaci nedochází k touze po stále nových informacích, ale po dosažení cíle úsilí ustává. Je tedy důležité žáka motivovat převážně vnitřně, aby nacházel vnitřní kadeřnictví Libuš touhu po nových informacích, potěšení z učení. Učební dokumenty MŠMT provedlo v roce nové změny ve vzdělávání. Cílem změn procesu
výuky je její modernizace, zkvalitnění a připravenost žáků do života. Tyto změny se projevily v kurikulárních dokumentech. Ty se vytvořily ve dvou úrovních a to v úrovni státní, kde se vytvořily rámcové vzdělávací programy RVP a úrovni školské. Ve školské úrovni se tedy mluví o školních vzdělávacích programech ŠVP. Rámcový vzdělávací program Tento dokument se neustále mění podle potřeb společnosti. Vychází s celoživotního učení, stanovuje úroveň vzdělání, které je provázáno s vědomostmi získanými v praktickém Spořilov životě. Jsou zde ukotveny vzdělávací postupy, metody, formy výuky s individuálními potřebami žáků. Klade důraz na klíčové kompetence. Tyto kompetence lze charakterizovat jako vědomosti a dovednosti, které žák využije v dalším životě profesním, osobním, občanském, např. kadeřnice Libuši kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní aj. Školní vzdělávací program Je součástí školní dokumentace a musí být v souladu s RVP. Objevují se zde termíny jako je profil absolventa, klíčové kompetence. Je zde rozpracováno učivo jednotlivých předmětů a jejich výstupy. příloha Tematický plán Předepisuje posloupnost výuky jednotlivých předmětů, je zde hodinová soukromou školkou na Praze 4 Libuši