odrazeni. Důležité je zavést základní pravidla nikdo nikoho nepřerušuje, nezesměšňuje, aj. Na závěr je důležité shrnutí, neboť Újezdu u Průhonic kadeřnické salony zjistíme, zda žáci pochopili podstatu. Příklad Diskuse na téma Zimní péče o vlasy šampony, regenerace, ochrana konečků vlastní zkušenosti z praxe Skupinová práce Tato metoda umožňuje procvičování a slovní zásobu a zároveň učí žáky, aby přejímali za své učení odpovědnost. Ve skupině je snadnější přimět k práci i nesmělé žáky tak, že každému ve skupině určíme konkrétní úlohu. Aby Kateřinky tato metoda byla zábavnější je možné soupeření skupin. Všechny skupiny mají stejný úkol, a která skupina jej udělá nejlépe či nejrychleji, vyhrává. Osobně se mi práce ve skupině velmi osvědčila. Všichni žáci jsou zaměstnáni. Někdy je problém rozdělení skupin. Žáci se dohadují, s kým chtějí být. Osobně se mi osvědčilo losování nebo rozpočítávání. Z počátku mohou být žáci rozpačití, neboť jim los udělit do skupiny žáka, se kterým se nebaví nebo ho nemají rádi. Ale mě se doposud nic takového nestalo. Příklad Vytvořte dle vylosovaných kartiček účes pomocí vodové ondulace Učitel na jednotlivé kartičky napíše návrhy účesů společenské, koktejlové, kadeřnictvím Újezdu u Průhonic Rozdělí žáky na skupinky, které si vylosují kartičku s úkolem. Žáci pracují se dvojicích, jeden žák pracuje, druhý je model. Po dokončení se ve dvojici promění. Na závěr své účesy odprezentují před spolužáky. Brainstorming Tato metoda bývá charakterizována jako Opatov
bouře mozků, burza nápadů. Pro realizaci je důležité přesné vymezení problému. Jednotlivé nápady se zapisují např. na tabuli. Až kadeřnictví Újezd u Průhonic žáci vyčerpají všechny nápady, je dobré udělat přestávku na oddech. Poté se začne znovu. Jakmile přestanou padat nové nápady je čas na