dynamické a tím silně působí na představivost a fantazii žáků. Do výuky vyprávění učitel zařazuje k uvolnění od pracovního tempa a k Kavčí Hory zpestření výuky. Vysvětlování Vysvětlování či výklad učitel používá ve většině výukových situací. Je to rychlá metody, jak seznámit žáky s novou látkou. Zkušený učitel nepotřebuje mnoho přípravy. Musí mít logický a systematicky navazující postup. Při zprostředkování informací žákům musí učitel respektovat vědomosti a dovednosti žáků a jejich věk. Žákům vysvětlování slouží k kadeřnice Podolí pochopení podstaty osvojovaných jevů a procesů. Nevýhodou je, že učitel postupuje se všemi stejným tempem. Někdy začínající učitel vysvětluje příliš rychle, rozpačitě a nevýrazně. To se může žákům jevit jako nudné. Je dobré zapojit řeč těla, nesedět za katedrou, pohybovat se po třídě, oční kontakt, zapojit různé síly hlasů. Při vysvětlování je obtížná zpětná vazba, ale kladením otázek umožňuje žáky začlenit do výuky a tím i ověřit zda danou látku chápou. Práce s textem Tato výuková metoda je založená na zpracovávání informací z různých textů. Žáci pracují s učebnicí, příručkou nebo jinou odbornou literaturou. Podstatou této metody je, Podolí kadeřnické salony aby žák dešifroval text, nalezl v něm důležité poznatky a zapamatoval si je. Rozhovor Podstatou této metody je oboustranná komunikace mezi Dvorce učitelem a žákem v podobě otázek a odpovědí. Učitel zde zaujímá vedoucí roli a zodpovídá za průběh. Učitel může použít volnější
rozhovory debata, diskuse a vázanější rozhovory řízení rozhovor, výukový rozhovor. Nejčastějším případem je, kdy učitel zadá otázku a odpověď vyžaduje od jednoho žáka. Ostatní žáci jsou pasivní. Efektivnější je, pokud učitel zadá otázku a vyvolá to reakci u více žáků. Nejúčinnější je, kdy učitel položí otázku skupině žáků, žáci si vzájemně vymění názory a vedoucí skupiny odpoví. Tento Pankrác typ rozhovoru má blízko k diskusi. Rozhovor vede žáky a aktivizaci, podporuje jejich pozornost a vyzývá je ke spolupráci. obr. Při kladení otázek je dobré chvíli posečkat, v této pauze žáci přemýšlejí o odpovědi. Pokud určíme nejprve žáka a poté mu položíme otázku, kadeřnictví Podolí ostatní vypnou a dále již rozhovor nesledují. Techniku kladení otázek můžeme označit jako O Otázka Odmlka Osoba. Čím delší pauza, tím více žáci přemýšlí o odpovědi. Petty, str Učitel Učitel Učitel Žák Žák Žák Žák Žák Žák Žák Obr. Metody rozhovoru Mezi přednosti této metody můžete řadit logiku, která vede žáky k porozumění a ne jen k mechanickému zapamatování. Dále poskytuje okamžitou