klientech neodbývat, pracovat pečlivě, svědomitě a rozhodně je neklamat, to se velmi snadno otočí proti pracovníkovi. Chovat se ke klientům tak, aby nám důvěřovali a rádi se k nám vraceli. Vhodně přizpůsobit pracovní dobu požadavkům klientů, takže je téměř nereálné Praha 12 pracovat pouze v dopoledních hodinách, když většina klientely má volno až po své pracovní době, tudíž odpoledne. Výčtem tohoto dojdeme k Budějovická závěru, že celý profesní život kosmetičky a kadeřnice je podřízen spokojenosti klientů, bez nich by tato práce nebyla. Závěr Zamysleme se nad dosavadním vzdělávacím systémem, nad postavením středních škol a řízením vzdělávání budoucnosti národa. Ano, pohybujeme se v tržním hospodářství, kde vyhrává ten, co si utrhne víc. Ale vzdělávání, by mělo s trhem spolupracovat tak, aby nedocházelo k kadeřnici Kamýku nerovnováze mezi získaným vzděláním a trhem práce. Lidé vykonávají práci, která je podhodnocena jejich vzdělání. Jsou k tomu nuceni okolnostmi, jako je splácení půjček na bydlení, živení několik členů rodiny a z těchto důvodů si nemohou dovolit pobírat příliš kadeřnickými salony Kamýkem nízké sociální dávky. Přijmou tedy i práci, která se nabízí, i když je mimo jejich obor a silně je podhodnocuje. Některých profesí je nadbytek a jiných nedostatek. A i školy se potýkají s nezájmem o určité obory. Myslím, že řešením by mohlo být sloučení příbuzných oborů, oborů navzájem spolupracujících nebo oborů, které ve výrobním procesu na sebe navazují. Délka studia by musela být adekvátně
uzpůsobena prodloužením o eventuelně roky. Zisk z tohoto způsobu vzdělávání by byl trojí. Jednak by absolvent disponoval širší možností uplatnění na trhu práce. Čím více služeb nabízí, tím více má zákazníků a tudíž i zisk. Obdobná situace by byla při hledání zaměstnání, absolventi by nebyli vyhraněni pro jeden obor, ale svému potencionálnímu zaměstnavateli, by mohli nabídnout širší znalosti a